Kuopion Postitalon seurakuntakeskuksen avajaiset 9.4. klo 12.00

Kuopion seurakunnissa pääsiäistä uuden seurakuntakeskuksen avajaisten merkeissä. Kevään aikana Suokadun keskusseurakuntatalolta on muutettu Tuomiokirkon, Kuopion kaupungin museon ja pääkirjaston kupeeseen, entiseen Postitaloon. Postitalon seurakuntakeskuksesta löytyy jatkossa Kuopion seurakuntayhtymän hallinto, aluekeskusrekisteri, perheasiain neuvottelukeskus ja Kuopion tuomiokirkkoseurakunnan uudet toimitilat.

Tilojen avajaisissa on ohjelmassa tilojen siunaamisen lisäksi avointen ovien kansanjuhla, jossa luvassa mm. pääsiäismunien metsästystä ja sisäpihalla pomppulinna, makkaran paistoa ja torvimusiikkia. Virtuaalikirkon lähetys sisältää tilojen siunaustilaisuuden sekä tunnelmapaloja uusista tiloista ja avajaispäivän ohjelmasta.

Tilojen siunaamisen toimittavat:

liturgia: piispa Jari Jolkkonen

esirukous: tuomiorovasti Risto Voutilainen

musiikki: kanttorit Anu Pulkkinen ja Riikka Haapamäki

tekstinlukijat: diakoni Birgitta Oksman, hallintojohtaja Mika Pulkkinen, viestintäpäällikkö Minna Siikaniva ja perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja Irene Venejärvi

Virsi 339:1,2

Esirukouksessa virsi 628:3 (alkuosa)

Virsi 843