Kehitysvammaisten kirkkopäivä Kuopion Tuomiokirkossa

Tervetuloa kehitysvammaisten kirkkopäivään 13.9.2023 Kuopion Tuomiokirkossa, Vuorikatu 17.

Vietetään yhdessä iloinen päivä, ja SUUNNATKAAMME JUHLAAN!

• Klo 13.00 aloitamme jumalanpalveluksella
  • Klo 14.15 kehitysvammaisten kirkkopäivän juhla

Virret:

• Alkuvirsi 499
  • Kiitosvirsi 135
  • Päivän virsi 912
  • Uhrivirsi 954
  • ehtoollisen aikana 517, 513, 960
  • Ylistysvirsi 490:1-3

Evankeliumi:

• Matt. 11:25–30). Teksti on selkomukautettu teksti.

Jeesus sanoi: ”Jumala, sinä olet salannut kaiken viisailta. Sinä ilmoittanut sen tavallisille ihmisille.”

Jeesus jatkoi: ”Isä on antanut kaiken minun valtaani. Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän. Isän tuntevat myös ne, joille minä hänet ilmoitan.”

Jeesus sanoi: ”Te työn uuvuttamat, tulkaa minun luokseni. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne. Minun ikeeni on hyvä kantaa.

Kirkkopäivän järjestäjänä toimii Kuopion seurakuntayhtymä yhteistyössä Humanistisen ammattikorkeakoulun kanssa
Tulkkiopiskelijat tulkkaavat messun ja juhlan. Tulkkaus toteutetaan selkeällä viittomisella ja kuvakirjoitusohjelmalla.

Opiskelijat toimivat saavutettavuusavustajina ja tarvittaessa henkilökohtaisina tulkkeina.

Lisätiedot: Mira Leinonen mira.leinonen@evl.fi 04048484 Risto Tabell risto.j.tabell@evl.fi 0505580204