Messu Oulun tuomiokirkossa

Kirkkopäivien ja lähetysjuhlien messu Oulun tuomiokirkossa 22.5.2022 klo 10.00; Lähetystyöhön siunaaminen.

”Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon”

Messun toimittaa ja lähetystyöhön siunaamisen johtaa piispa Jukka Keskitalo. Selebranttina on tuomiorovasti Satu Saarinen, avustajina pastori Lauri Holma, piispa Andrew Gulle, (Victoriajärven Itäisen hiippakunnan piispa Tansanian evankelis-luterilaisesta kirkosta), Rolf Stefansson Suomen lähetysseurasta, Päivi Ramstadius Suomen Lähetysseurasta, Heli Kautonen Kuusamon seurakunnasta, Hannele Lusikka, Lyly Rajala, Erja Ollikainen ja Jorma Laapotti ja Olli Väisänen Oulusta. Messun muusikkoina toimivat urkuri Péter Marosvári , Henna-Mari Sivula, pianisti Taru Pisto, huilisti Juulia Pyrrö ja kuoroina Oulun tuomiokirkon kamarikuoro ja Oulun Tuomiokirkon Katedraalikuoro, musiikinjohto Lauri-Kalle Kallunki. Viittomakielinen kuoro, johtaa Ulla-Maija Aaltonen.

Lähetystyöhön siunataan: Lempiäinen Piia, Mikkola Elina, Peltonen Anna, Teiskonlahti Terhi, Valta Juha, Paco Hilde, Rikkinen Minna, Gawaza Ruusa.

Virret ja musiikki:

Alkuvirsi: Luodut te Herraa kiittäkää, virsi 455, vuorovirtenä (kuoro: säk. 1-2, ja 4, srk: säk. 3 ja 7).

Kolminaisuusvirsi: virsi 475:3-4

Vastausmusiikki: kuoro ”Ken on luonut sinitaivaan” Lauri Nurkkalan sovitus Mikael Nybergin laulusta.

Päivänvirsi: 457, vuorovirtenä; kuoro säk. 1 ja 7 , srk. säk 2. , sov. L-K. Kallunki

Kuolleiden kiitos: Vaeltaja ”Oon kurja köyhä matkalainen”, amerik. kansansävelmä, sov. Juha Hakulinen.

Esirukouksen yhteyteen jaksottamaan virsi 919

Uhrivirsi: virsi 416

Ehtoollisen ajan musiikki, kuoro: Ransk. sävelmä ”Vaiti kaikki palvokaamme” (VK 228), sov. Lauri Nurkkala, tarvittaessa urkumusiikkia: Amazing Grace (traditionaallinen laulu, sov: Rune Lindsten *1932)

Ylistysvirsi: virsi 461:5

Päätösmusiikki, urut, Eugène Gigout (1844-1925): Toccata h-molli

Kolehti: Suomen lähetysseuran työhön katastrofi- ja konfliktialueilla.