Kirkon ympäristöpäivien avajaiset Turun tuomiokirkossa

Kirkon ympäristöpäivät Turussa 19.-20.9. teemalla "Kestävä elämä ja kestävä kirkko - tehtävänä luodun monimuotoisuus ja hiilineutraalisuus".

Ympäristöpäivien tervetuliaissanat lausuu Kirkon ympäristöasioiden seurantaryhmän puheenjohtaja, professori Björn Vikström (Åbo Akademi). Avajaisissa muutoksen sanoista ja teoista keskustelevat arkkipiispa Tapio Luoma ja toimitusjohtaja Tuuli Kaskinen (Climate Leadership Coalition). Kuulemme myös mitä kaupunki ja seurakunnat tekevät Turussa. Puheenvuoron käyttävät lääninrovasti Ville Niittynen Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymästä ja Turun kaupungin tapahtumajohtaja Antti Kirkkola. Musiikki Puolalan musiikkilukion diskanttikuoro Chorus Iuvenalis johtajanaan Timo Lehtovaara. Avajaiset juontaa viestintäpäällikkö Tuula Putkinen (Kirkkohallitus).

KUORON LAULUT

• Don Macdonald: When the Earth Stands Still